Remarketing pojazdu to seria działań mających na celu zwiększenie efektywności sprzedaży pojazdu z rynku wtórnego. Właścicielami pojazdów z remaketingu to przeważnie firmy, banki, komornicy, ale również osoby fizyczne. Głownym celem działan remarketingowych jest przygotowanie oferty sprzedaży i skierowanie jej do konkrentego odbiorcy. Dzięki temu w szybki sposób można pozbyć się niechcianego już pojazdu. Przykładem mogą być tutaj firm, które po pewnym czasie decydują się na wymianę floty. Wysłużone samochody wracają na rynek wtórny i przygotowywane są do ponownej sprzedaży. Banki poprzez działania remakeringowe chcą odzyskać część środków jakie straciły na udzielaniu kredytu na pojazd. Wystawiają na aukcje pojazdy poleasingowe, których nikt nie chciał lub powindykacyne zabrane z tytułu nie płacenia rat. W przypadku leasingu pojazdów, po wygaśnięciu dzierżawy, dzierżawca ma dwie opcje. Zwraca pojazd lub decyduje się na jego zakup. Pojazdy, które nie zostały nabyte przez kierowcę stają się niechcianym aktywem dla spółki. Z powodu amortyzacji pojazdu, firmy szukają kanału zbytu. Często powierzają całość pośrednikom, aby szybko, w dużych ilościach pozbyć się pojazdów. To pośrednik mam za zadanie przygotować całą transakcję i znaleźć klienta. W imieniu firmy, banku lub komornika dba o skuteczność sprzedaży. Stara się poprawiać wskaźniki wydajności sprzedaży, przestrzegać przepisów prawnych i dbać o bezpieczeństwo całej transakcji.
Czytaj więcej